Biverkningar?

Igår fick jag vaccinet insprutat i armen.
Det gjorde inte speciellt ont.
Vi behövde inte stå i kö.
Jag har ju i princip hela tiden varit fast besluten att ta sprutan.
Så det kändes bara skönt att äntligen få ta den.

Imorse när jag vaknade trodde jag att jag skulle dra på mig träningskläderna och ut o springa.
Det skulle jag inte.
Nån hade knutit ihop mina revben och... nånting längre ner i magen.
Jag kunde inte räta upp mig helt och det kändes som knivar precis under revbenen.
Det kändes faktiskt lite otäckt när jag knappt orkade gå de få metrarna till toa.
Vet ju inte om det har med sprutan att göra. Men det liknade inget annat som jag känt.
Det känns ju som det ligger nära till hands att det är en (om än lite konstig) biverkning av vaccinet.

Så tog jag två treo och nu sitter jag här.
Första dagen jag är sjukskriven på... jag vet inte när...
Känns ju nästan löjligt att stanna hemma från jobbet.
Efter två timmar i vaket tillstånd så har nämligen någon knutit upp det där onda.
Och jag känner mig inte speciellt sjuk.
Lite "suddig" känner jag mig, men absolut inte som influensasjuk.
Nåja, imorse när jag vaknade hade jag inte på nåt villkors vis kunnat jobba.
Så jag får väl ändå försöka känna att det var rätt att stanna hemma idag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0