Jantelagen

Ja, jag VET att man inte får vara stolt över sig själv och skryta. För så gör man inte här i Sverige helt enkelt. Men just idag struntar jag faktiskt i det!

Efter ganska hård påtryckning och mycket övertalning gick jag med på att springa med supertränade syster. Hade ändå tänkt försöka ta mig broarna runt och hon ville ABSOLUT följa med. Att orka springa 45 minuter var målet, sen fick jag gå resten.

Sagt och gjort, klockan 09.00 imorse drog vi iväg ut. Pratade hela tiden och tack vare det kändes det knappt ens speciellt jobbigt - förrän jag tittade på klockan och insåg att jag skulle springa hela 12 minuter till!...

Vi tog oss hela varvet runt utan att stanna (ett knyta-sko-stopp och ett kiss-stopp för Dizzy)! 44 minuter tog det och jag orkade hela varvet!! Syster tyckte nog att jag skulle ha sprungit en minut till, så att det blev 45 minuter. Men då var jag trött och Lilleman räddade mig. Papsen och han var vid lastbilen och gick, så då fick jag en anledning att stanna där när vi kom tillbaks;).


Nu ska jag bara försöka hänga i och fortsätta träna, blir ju ganska sporrad de dagar det går bra!


Kommentarer
Postat av: Christina

Bra jobbat!!! Du ska vara nöjd med dig själv! :)

2009-05-24 @ 12:00:16
URL: http://kvarnhia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0