Kvällsmat

Äter inte alla männsikor kvällsmat/fika?!  Om inte, hur överlever de?!
Spelar ingen roll hur mycket eller hur sent på dagen jag ätit, så är jag ALLTID hungrig/sugen på nåt gott på kvällskvisten. Te blir det nästan alltid och så smörgåsar eller skorpor.  Inte det nyttigaste kanske, i alla fall inte när jag kan sätta i mig mååånga sötade skorpor till teet. Bra älskar det!!:D
Vad äter ni till kvällsmat?



Fick en undran om vilka mål mat jag äter under dagen och hur sent jag äter middag.
Om jag jobbar (och oftast annars också) äter jag frukost, lunch, mellis, middag OCH kvällsmat.
Middagen blir "för sent" när sambon jobbar, han slutar ju fem som tidigast. För att lilleman ska få äta på vettiga tider, så äter han oftast före. Inge bra för gemenskapen, men vad gör man...
Men som sagt, jag är ju alltid sugen på nåt på kvällen oavsett vilken tid vi äter middag. men förmodligen beror det på att jag gjort kvällsfikan till en mysig vana;)

Kommentarer
Postat av: Anne

Vilken tid äter du det senaste målet före kvällsmaten/fikat? Nu, sen Mira börjat äta vår mat så behöver vi äta vid 17 för att hon ska vara nöjd. Och då blir jag verkligen hungrig sen på kvällen, men det känns så onödigt att äta frukost, middag, mellanmål, middag OCH "kvällsfika". Vad äter du för mål under dagen? :)

2009-03-09 @ 19:26:11
URL: http://annesyr.blogspot.com
Postat av: Monica

Det spelar ingen roll hur sen middag vi äter. Barnen ska ändå ha kvällsmat innan de går och lägger sig. Och då kan vi äta vid sextiden ibland när det blivit en sen dag. Då ska de ha oboy och smörgås innan de lägger sig. Jag kan inte lägga mig hungrig jag heller. Måste ta mig en smörgås eller något vid nie-tietiden.

2009-03-09 @ 19:48:47
URL: http://commandoran.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

nåt gott på kvällen är väl ett måste för alla människor, eller? Te, kex, skorpor, frukt, glass eller nåt ännu onyttigare, och än värre nu, när jag slutat röka!

2009-03-10 @ 12:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0