Kemikalier och strålning

Såg en helskum dokumentär igår kväll. En tjej som inte tvättade dig på fem veckor (för övrigt samma människa som förra veckan la ut tusentals pund på att bromsa åldrandet). Såg inte början, så egentligen vet jag inte vad syftet var. Men hon slaktade i alla fall myten om att håret ska börja "självtvätta" sig om man inte använder rengöringsprodukter på några veckor.

Hon pratade även med en forskare som påstod att det finns ett samband mellan kemikalierna i deodorant och bröstcancer. Min hjärna skenade iväg och jag började (än en gång) fundera på allt "konstgjort" som vi utsätter våra kroppar för. Är strålning, kemikalier mm orsaken till att "var och varannan" människa verkar drabbas av cancer i någon form? Och varför forskas det inte mer i orskakerna?

Jag vet ju att det forskas hela tiden, då och då kommer ju larmrapporter. Man kan få cancer av chips, potatis, deodorant etc... Men i det stora hela menar jag, det måste ju finnas en (eller flera) orsaker till att sjukdommen verkar ha exploderat hos mänskligheten på sistone...

KAN det vara så att om vi egentligen visste HUR farligt det vore med t.ex strålningen så skulle världsekonomin krascha (ännu värre än den redan håller på att göra) eftersom ingen skulle vilja köpa mobiltelefoner och andra elektroniska prylar? 

KAN det vara så att skönhetsindustrin anar, men blundar för, hur farliga alla kemikalier i våra schampon, hårsprayer och "lukta-gott-prylar" egentligen är?

Nu spekulerar jag bara...
Vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: Tesa

Jag håller med, men en stor orsak är nog bland annat att kunskapen hos oss att upptäcka cancer har ökat, och därmed också rapporterna om folk som insjuknar i det. Dessutom... idag får vi veta det via nätet, tv, radio... vi har helt enkelt andra sätt att förmedla det på, och blir således med uppmärksamma på det.



Men visst ligger det nåt i det du säger... visste du förresten att yes och ajax testades på Beagles, valpar till och med om jag inte minns fel? De sände program om det för en del år sen. Droppade det i deras ögon... misstänker att det var nåt från Kalla fakta...

2009-03-05 @ 23:02:04
URL: http://westinhouse.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0