Trädgården

Tycker vår trädgård är hemskt tråkig egentligen. Förra ägarna verkar bara ha "slängt" ut nån buske här och ett par stackars träd där. Ingen struktur alls. Entre´n är ful, tråkig och intetsägande.
Nej, det är inte mycket i vår trädgård som jag är stolt över. Förut kunde jag i alla fall stoltsera med den rabatt som vi gjorde iordning för X antal år sen. Men efter 2-3 år utan omsorg från mig så är inte rabatten så fin längre. Skulle kanske kunna bli, men får se om orken räcker till. Eller kanske nästa år... Rabatten dög i alla fall som motiv för lite kameramixtrande idag:









Nåja, det som jag faktiskt ÄR stolt över, är att vi lyckades flytta rodhodendron (eller hur man nu stavar...). Bort från snöras som höll på att förgöra den, till norrsidan av huset. Läste och läste och flyttade den enligt alla konstens regler. Gödslade och vattnade MASSOR i början. Nu blommar den sååå fint, trots aatt den inte fått nåt gödsel det senaste året i alla fall...




Drömmen lever om en lättskött, vacker trädgård med mycket perenner och lite ogräs;).
När jag blir pensionär kanske...

Kommentarer
Postat av: Monica

Jag har flyttat mina rhododendron tillfälligt... får se om de överlever. Just nu ligger de i ett dike bakom huset och blommar för fullt...

2009-06-26 @ 08:04:16
URL: http://commandoran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0