Petter i Boa

Var en tur till Höljes för att köpa ett trädgårdsbord i plast.
Nåt sånt fanns inte, men väl en del annat kul.
Fotade lite med mobilen, men kan inte lägga in det på denna datorn. Får se om jag kan få hjälp av sambon ikväll, för det fanns en hel del saker som faktikst förvånade mig.
Denna affär mitt ute i "skogen" (ursäkta Höljesbor, men det är tyvärr i stort sett bara affären kvar av samhället) och framför allt källaren är verkligen en upplevelse med alla dessa SAKER. Plädar, prydnadssaker, handdukar, garn, gummistövlar, porslin, leksaker, flytvästar, skor osv osv... Mamma köpte garn för 3 kr/nystan. De senaste gångerna jag har varit dit har jag inte hittat nåt speciellt, men igår tyckte jag t.om. att det var lite ordning i källaren och blev glatt överraskad!

Mina inköp blev:

Korgarna som nog egentligen är till för blommor, men en ska jag ha post i, den lilla kankse pennor eller annat smått och gott. Och den stora har jag inte riktigt bestämt, de såldes i set om tre så...


Ett par billiga "slit-o-släng-skor" till mig...


En te-servis till Lilleman som jag spanat i ett tag. (bilden är lånad från http://anne.designbyissa.se/#home)

Kommentarer
Postat av: Anne

Åh, servisen är ju så fin :)

2009-06-09 @ 18:54:24
URL: http://annesyr.blogspot.com
Postat av: Mikaela

Svar: Haha, nejdå ;)

2009-06-09 @ 19:38:25
URL: http://miccit.blogg.se/
Postat av: Veronica

Hos Petter kan man finna allt. Tyvärr gick jag bet en gång då jag skulle köpa gummistövlar då det bara fanns två av samma fot...

2009-06-09 @ 21:04:19
URL: http://thesecretofmylife.blogg.se/
Postat av: helena

Ja visst är servisen fin,tror alla har en nu:) Iza fick sin i julkapp förra året.

2009-06-11 @ 14:09:16
URL: http://hellaaiza.blogg.se/
Postat av: Patrioten

Vad menar du med att affären det ligger mitt ute i skogen? Det är typ 150 meter från skogen och affären. Och inte för att det ligger i något att några saker har försvunnit från Höljes genom åren (posten, banken, skola, och salombacken) men det fanns ändå där till att börja vilket det inte gjort i Ransby som alltid varit utrotningshotat.



Ransby, denna gudsförgätna håla som inte ens har kvar egen affär och aldrig(inom gränser) ens haft något av de andra inrättningarna som nämnts ovan kan dra något gammalt över sig. :)



Och när vi ändå är inne på det så finns det idag mycket som är i gång i Höljes men som aldrig funnits i Ransby:

Utomhuspool

Rallycrossbana

Ett värdshus

En camping

Ett gym (av enkel sort förvisso)



Och försök inte komma dragande med någon hembygdsgård för det finns i Höljes med.



Snacka om att kasta sten i glashus . Peace Out

2009-06-15 @ 18:19:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0