Ingen duell...

Ha ha, reda fått en ny halv novell som kommentar av söta "patrioten":

"Oj missad jag ditt citattecken, då ber jag om ursäkt att jag skrev så "elakt" om lilla Ransby, Not.

Det finns visst lite lokalpatrioter i Ransby med tanke på kommentarerna. Och visst har Pierre rätt. jag skriver bara för att starta något (världskrig är målet). Jag gillar Pierre, han är smart. Obs! inget citattecken i föregående mening så no offence. Men snälla följ inte deras råd att stoppa huvudet i sanden.

Jag vet att du redan bad om ursäkt i dit första inlägg - men man måste ju få passa på att gnabbas när tillfälle ges, eller hur)? Tur att Monica backar upp lite här, jag hade ju missat pelletsfabriken i och totalt glömt bort kraftverksdammen också på listan.

Men jag förstår att de är rädda de där andra, att tysta ner det hela är nog bäst när de vet att det inte finns något bra att komma med i denna duell mellan Höljes och Ransby. Eller har du kanske något du kan berätta om som Ransby kan stoltsera med som jag missat? Det ska visst finnas ett museum i Ransby. o, shit det hade jag missat. Vad är det?

Detta är absolut inget personangrepp så låt oss hållas oss till saken. Eller sak och sak, dät finns ju ingen sak eftersom du skriver att du inte tycker att Ransby är bättre än Höljes. Men hjälp till nu, jag försöker ju "starta någoting", Höljes Vs. Ransby.

INTE höljesbor vs. ransbybor, för ransbybor är det näst trevligaste folkslagen som finns. Men erkänn nu att Ransby är en håla i jämförelse med Höljes. Höljes som i sin majestät sitter som en krona på toppen av Värmland. Say no more, say no more, say no more!!

Jag utmanar dig på duell där du får agera företrädare för Ransby. Duellen pågår till och med nu på torsdag. Jag hör ända hit hur Ransbyborna nu skälver i kroppen med tanke på var detta ska sluta. ;-)

Som du själv skriver "Nu börjar det bli spännande det här med blogg!"
Kanske din brukskarl kan komma med några argument till Ransbys försvar för han är ju en riktig lokalpatriot.

Kram på dig. "


Tyvärr "patrioten"... ger mig inte in i någon "duell" melan två fina orter. Tycker inte att man kan/ska jämföra på det viset. 
Vi som bor i Ransby trivs ypperligt och blir fler (fick så sent som i natt en ny liten invånare!). Det räcker gott för mig:).

Jag får väl förresten tacka för att du blåste liv i kommenterandet på min blogg:).
Jag brukar ibland ta illa vid mig av folk som skriver smått negativa saker. Men av nån anledning (kan det ha varit EN smilie i första kommentaren?) så kände jag på mig denna gång, att det inte var riktigt allvarligt menat. Tycker det är ganska gulligt faktiskt att man hittar en så liten sak om sin by och går igång på alla cylindrar. Dessutom är dina kommentarer välskrivna. Tycker däremot att det är liiite fegt att inte stå för sina åsikter och skriva ut sitt namn. Mest för att jag är nyfiken av mig och inte kan låta bli att undra vem som ligger bakom desa uttalanden;).

Kommentarer
Postat av: Monica

Jag blir ju också riktigt nyfiken på vem denne "Patrioten" är...

2009-06-16 @ 20:51:34
URL: http://commandoran.blogg.se/
Postat av: Christina

Jag med!

Måste bara tillägga att... Likenäs ändå är BÄST! Så tjafsa lugnt... ;)

2009-06-16 @ 23:56:23
URL: http://kvarnhia.blogg.se/
Postat av: Ida Bergström

Ja jag blir då riktigt nyfiken! Förresten så har Petter fått in bord nu Malin ;-)

Kraam pårrä!

2009-06-17 @ 12:29:51
Postat av: Patrioten

Ja ha ja, ingen duell. Jag tar det som ett tecken på underkastelse från Ransby:)Verkar som att det funkade bra med skrämseltaktiken, när jag visade på hur mycket Höljes hade att komma med så kröp Ransby in i jordkulan och gömde sig. :) Tjo och tjim, här var det glatt, för här firar vi Höljes seger.



Jag hade ju liksom hoppats på att det skulle framgå att det var skrivet med glimten i ögat redan i första inlägget (hade ju faktiskt smilie med redan där) och att du skulle se att jag mest ville passa på att gnabbas lite, fixa en liten storm i vattenglaset, göra en höna av en fjäder osv. Sen att det blev så roliga reaktioner var en oväntad bonus och gjorde ju att jag bara var tvungen att ta det vidare. :) De gav ju liksom extra eld på brasan.



Jag vet inte om jag kan hålla med om att kommentarerna var välskrivna, först inlägget har ju massa slarv i sig så det får man ju nästan skämmas över, men man får tacka för komplimangen. Tyvärr har jag läst allt för lite i din blogg än för att kommentera ditt eget skrivande men det är säkert bra och jag kommer säkert testa något av dina recept. Jag tycker jag är ytterst positiv i mitt försvar av Höljes, att Ranby var utrotningshotat :) kan kanske uppfattas som negativt men det var ju så klart bara en provokation. Att lyfta fram en massa saker i Höljes som visar på att det är en livskraftig by även om vissa serviceinrättningar avvecklats måste väl ses som positivt? Jag hade ju hoppats att du skulle framhäva Ransby i den duell jag bjöd in till men det blev visst inget av det.



Tids nog ska jag avslöja vem jag är, men antalet misstänkta bör väl inte vara särkskilt stort.



Tack och hej för mig. :):) :)

2009-06-19 @ 12:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0