Får man...

... tycka att det är skönt att lämna bort sitt barn?
Förmodligen inte..
Men det tycker jag ändå.
Det finns de som hävdar att om man har skaffat barn så ska man ta hand om dem själv också.
Visst, man ska ta sitt ansvar och allt det där.
Men man behöver paus från varandra ibland.
Är övertygad om att jag orkar med att vara en bättre mamma när jag får möjlighet att ladda batterierna utan barn ibland.
Vi är lyckligt lottade som har mormor och morfar.
Jag är så otroligt tacksam över att de ställer upp för oss och lilleman i ur och skur!!

Kommentarer
Postat av: Helena

Ja man får allt tycka det är skönt att få vara utan barn en stund,tror jag nog dom flesta tycker emellanåt. Var glad ni har människor runt omkring er som ställer upp. Får man lite ny energi till barnen sen med,å kan allt vara lite skönt för barnen med tror jag:)

2009-06-22 @ 23:45:02
URL: http://hellaaiza.blogg.se/
Postat av: Anna

Jo då det e klart att man får tycka det! MEN det beror på också hur mycket och anledningen till det! =)

2009-06-23 @ 00:04:14
Postat av: Petra

Klart man får tycka det... man måste, som du säger, ladda batterierna ibland! Men sen beror det ju även på hur ofta som man lämnar bort å varför! Ens barn ska ju inte behöva va hos mormor/farmor/dagis osv jämt! Är man typ ledig så tycker jag att man ska ha barnen hemma istället för att tex ha dem på dagis. Visst, det kan inträffa saker som gör att man MÅSTE ha dem på dagis en ledig dag, men inte att lämna dem i "onödan" (jag fattar hur jag menar, hoppas du förstår!?!??)

Denna vecka blir det farmor å mormor som ska ha vårat troll MYCKET pga kvällsjobb för min del långåking för sambon.... å jag får så dåligt samvete även om jag vet att de mer än gärna har honom!

Jag brukar oxå säga att det är GULD värt att ha sina nära å kära så nära. Bara en sån sak, som i vårt fall, att jag jobbar kvällen å Göran skulle "råka" att få åka på nån långresa typ 2 timmar innan han ska hämta på dagis.... det händer OFTA att nånannan får hämta då!! Oj vilket långt inlägg... men det bjuder jag på ;)

Kram

2009-06-23 @ 00:52:19
Postat av: Veronica

Absolut att man får.Jag säger alltid att jag älskar "pappahelgerna" för barnen. Men gud va jag längtar efter dem på söndaeftermidda innan de kommer hm. Men som sagt, man måste få ladda om batterierna för att orka. Så NJUT av barnfri tid!

2009-06-23 @ 07:24:03
URL: http://thesecretofmylife.blogg.se/
Postat av: Anonym

Visst får man tycka det är skönt att lämna bort ibland. Men jag gör det aldrig, eller väldigt sällan. Jag har inte själv nån nära att lämna till och man vill inte utnyttja svärföräldrar. Egentiden för mig är när barnen har gått och lagt sig och det är tyst. Även det innebär ju att de vaknar i tid o otid under nätterna. Ibland är man helt slut och nöjd på barn, men jag har själv satt dem till världen och jag ångrar dem inte ett ögonblick. Jag har inte lämnat bort mina barn för att åka och handla i Karlstad, inte när jag ska träna, inte heller under natten till någon mer än när jag var tvungen. Det som blir gjort hemma, ja det gör jag när barnen är hemma eller sover. Allt tar ju evigheter men det är bara att gilla läget.

2009-06-23 @ 15:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0