Uppfostran

Tänk hur det är. Som småbarnsföräldrar har man ögonen på sig av folk runtomkring. De som tycker mest, är de som inte har egna barn, eller de som har så vuxna barn att de glömt hur det var... Innan jag fick barn hade jag också en massa åsikter om ungar. Ungar som var jobbiga, blyga, skrikiga, gnälliga, "klåfingriga" osv osv. Ofta förklarade jag det med att de var "ouppfostrade" och alltid med en lösning på hur/vad man borde göra med denna unge såklart. Nu när jag själv har fått barn, så inser man ju att det inte alltid är så enkelt som det låter:).

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag är precis en sån människa! Barnlös som tycker och tänker saker.

Men jag menar inte så ofta så allvarligt, och det mesta jag säger är för att få upp en tanke och kanske en diskussion ^^ Måste ju få så mycket kött på bena som möjligt när vi en dag ska ta det stora beslutet? Få eller inte få... ^^

2009-07-22 @ 10:06:24
URL: http://litenelin.blogspot.com
Postat av: Helena

Det är lättare att tycka/säga till andra hur de ska göra än att faktiskt göra samma sak med sina egna (man styrs ju av starka känslor när det gäller sin egna)! Man sätts på prövningar hela tiden & föräldrarollen är inte alltid lätt... men vem har sagt att allt ska vara lätt??

2009-07-22 @ 14:42:42
URL: http://umni.blogg.se/
Postat av: Maria

I så fall har jag en ouppfostrad unge... ;) Måste va många som tycker det i alla fall, men det äår ju som du säger - lätt att tycka o tänka när man INTE har barn... Sen är det inte så lätt längre...

2009-07-22 @ 15:01:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0