Ständigt detta väder

Vädret är.
Vi påverkas av det, tyvärr.
Men ännu mer påverkas vi av vår inställning.
Vädret är som det är, och vi kan inte påverka det.
Men vi kan påverka vår inställning!

Jag påverkas också av vädret.
Ljuset behöver jag!
Jag pratar väder ibland, det gör ju alla (?).
Men jag vägrar att deppa ihop för att det regnar.
Då kan man ju göra andra saker,
Måste-saker eller roliga saker inne.
Pyssla och dona.

Såg en så himla bra insändare i VF för ett tag sen, i form av en dikt.
Tyvärr klippte jag inte ut och sparade den.
Gick i alla fall ut på att vi svenskar är bra konstiga.
"Den gick ut på att vi klagar över att det är alldeles för varmt när det är varmt, och att vi sen klagar när det regnar och är för kallt och sätter oss på ett plan för att få värme" (tack syster för hjälpen med detaljerna;)
Det var en klok människa som skrivit den insändaren!
När det är varmt så gnäller vi för att det är för varmt, för torrt, för jobbigt.
När det sen inte är så varmt längre så gnäller vi för att det är för kallt, för regnigt, för mörkt.
Vi svenskar är nog bra på att gnälla, verkar aldrig bli nöjda.

Kommentarer
Postat av: Elin

Den gick ut på att vi klagar över att det är alldeles för varmt när det är varmt, och att vi sen klagar när det regnar och är för kallt och sätter oss på ett plan för att få värme ;o)

2009-07-27 @ 23:23:29
URL: http://litenelin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0