Spooky...

När farmor gick bort förra våren, fick jag vigselbeviset från hennes mamma och pappa.
Det är från 1924 och håll med om att det är vackert?!


Jag fick ta det på villkor att jag skulle rama in och sätta upp det. Det har jag ju också tänkt göra, men som med allt annat här hemma så tar det lite tid från ide´ till handling... Det har alltså legat i en låda i över ett år. Men så IDAG fick jag för mig att fixa till lite tavlor att sätta på väggen i köket. Var lite ångestladdat att skära till ett så gammalt papper för att få det att passa i ramen. Men det blev bra och tillsammans med lite fler ramar/tavlor som jag behöver införskaffa så kommer det bli snyggt!

I alla fall så visade jag stolt sambon tavlan och tyckte det var lite coolt att ha ett vigselbevis från 1924 på väggen.
Då fick jag plötsligt se vilket datum gammelmormor och gammelmorfar gifte sig.
SER ni?!
Just det, 6/7!!
Ibland tror jag att det måste finnas nåt mer än bara slumpen...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det ska du inte tro det kan du vara helt säker på, finns så många "bevis" för det och om man väljer att blunda så gör man det, kanske av rädsla. Men om man väljer att se så är det bara väldigt häftigt.

2009-07-06 @ 22:22:40
URL: http://besserwiss.blogspot.com
Postat av: Malin

Ja, Pierre. Jag är nog mer säker än de flesta på att det finns något mer än det vi kan se och ta på. Om man sen vill kalla det ödet, gud eller slumpen spelar inte så stor roll. Det måste finnas nåt större än mänskligheten, helt klart!

2009-07-06 @ 22:54:45
Postat av: Christina

Vår lille pôjk är född den 7/7 på samma dag som J:s älskade morfar och döpt till "samma" namn (Vårt val av namn var förutbestämt redan 2000 om storasyster blivit pôjk).

Min favoritmånad har alltid varit maj, min favoritsiffra har alltid varit 4. Gissa vilket datum storasyster är född...?!



Tillfälligheter?

2009-07-06 @ 23:06:23
URL: http://kvarnhia.blogg.se/
Postat av: hanna

På frömasgården har hon som bott här tidigare skrivit sitt namn på timmerväggen i trappen. För några år sedan skulle jag göra det samma. Just när jag ska till o skriva får jag se att hon skrivit sitt namn EXAKT hundra år på dagen före mig... det kallar jag SKUMT.

2009-07-07 @ 22:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0