Galningar

Det finns så mycket konstigt folk ute i världen.
Ringde en tok på min mobil förut.
Dolt nummer.
Först var jag övertygad om att han ringt fel.
Sen tyckte jag att han var dryg när han verkade driva med mig.
Men när han började rabbla upp mitt efternamn, mobilnr och adress blev det nästan lite otäckt.

Så nu sitter jag här och funderar på vad han ville egentligen. Busringa? Skrämmas? Annat?
Kan inte riktigt bestämma mig om jag bör tycka att det hela är obehagligt eller inte.

Sambon som är motståndare mot bloggar, speciellt min, antydde direkt att den som ringde fått tag på mig via bloggen.
Men vaddå, jag finns med namn och mobilnummer på blocket, på stugsidor och säkert flera ställen på nätet. Via olika nummerupplsningar är det ju hur lätt som helst att få uppgifter om en person. Ska man tycka att det är otäckt?

Kommentarer
Postat av: Monica

Du har väl aldrig lagt ut ditt efternamn på bloggen?

Kommer ihåg en gång när jag blev ställd när det ringde en tysktalande person och frågade efter mig. Var helt säker på att denna person ringt fel och skulle ha tag på min namne på samma ort. Men nej, personen var säker på att det var mig. Visste inte vart jag skulle ta vägen eller vad jag skulle svara (min tyska är inte den bästa).

Men det var en busringare! Gissa vem...du känner honom...

2009-07-12 @ 23:04:10
URL: http://commandoran.blogg.se/
Postat av: Anna

Nä rädd ska du ju inte behöva vara! Men jag tycker faktiskt lite som Martin när det gäller bloggar ;) Tror faktiskt inte att det är så bra alla gånger att man är så offentlig och tillgänglig alla gånger. Det gör det lättare för personer som har för avsikt att skrämma/hota att ta reda på onödig men ack så personlig fakta om privatpersoner. Detta är nog något som skrämmer en mest av allt! Det mesta står ju i en blogg... t o m vad man ätit till frukost! =) Men nu tycker jag ju att det e roligt att läsa bloggarna... å speciellt din.. så fortsätt blogga! =) Det var säkert bara en vanlig busringning :)

2009-07-12 @ 23:11:45
Postat av: Elin

Testa att skicka "vem är Elin ***" till 118118.. Med ditt eget namn alltså..

2009-07-12 @ 23:21:28
URL: http://litenelin.blogspot.com
Postat av: Anne

Vad ville han då? Ville han något? Eller rabblade han bara upp dina uppgifter?

2009-07-13 @ 13:19:30
URL: http://annesyr.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0