Dröm och verklighet

När jag återigen sitter och bläddrar i mina gamla inredningstidningar (nej, de verkar aldrig ta slut!) så inser jag vilka olika verkligheter man lever i. Fastnade på två olika saker:

"Budgetrenovera" är ett uttryck som återkommer. Super! Passar mig perfekt! Men... Ofta innebär den budgetrenovering, oftast av ett kök, som de visar ändå utgifter för 50 - 70 000!!! För mig är inte det att budgetrenovera... Vi kaklade bänkskivorrna, tapetserade och bytte handtag på skåpsluckorna när vi flyttade in. Vår budgetrenovering gick på sin höjd på ett par tusen och den har funkat i snart sju år...

"Tidigare kunde vi bara sitta sex personer runt köksbordet"
Vaddå "bara"?! Vi hade TVÅ stolar vid vårt tidigare köksbord. När vi sen var tvungen att få plats med barnmatstol också, har vi klämt in ett lite större bord. Om vi trängs så får vi plats fem personer i köket nu...

Som sagt var, vi lever i olika verkligheter.
Det som aldrig kommer bli annat än drömmar för mig  är verklighet för andra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0