Biblioteket - en supertillgång!

Var på bibloteket idag med lilleman. Vi var själva HELA tiden vi var där. Synd att inte fler utnyttjar vårt fina bibliotek - och förresten alla bibliotek i hea landet. Det är ju helt otroligt egentligen att man kan låna hur mycket böcker, tidningar, filmer och ljudböcker man vill, helt GRATIS! Dessutom är det så himla mysigt på biblotek. Jag är ju mer eller mindre uppvuxen på Sysslebäcks bibliotek. Har tillbringat många lov där med farmor, sittande i en fåtölj. Hann med många böcker på en veckas lov:).

Senaste halvåret när jag varit där har det inte varit riktigt lika lugnt. Jag har ju haft med mig en mycket nyfiken, målmedveten son som helst skulle riva ut alla böcker i varenda hylla om han fick. Har mest varit att roffa åt sig några böcker och skynda sig därifrån innan han rivit hela stället. Men idag var det så himla skönt! Det är ju full fart mest hela tiden men eftersom i var ensamma så gjorde inte det så mycket. Vi lekte med alla sakerna som finns där och han gick och hämtade TVÅ böcker som jag skulle läsa för honom. Kröp upp i mitt knä i soffan och satt still riktigt länge och lyssnade på bok. Myyys!

Åk till biblioteket ni också vet ja!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0