Vädret får fnatt ibland

Ja, ingen har väl lyckats undgå att vi idag har 6 grader varmt och att det är livsfarligt att gå ut. Snön är i princip borta och det är is överallt!! För 2½ dygn sen hade vi 15 minusgrader!
Är det naturens sätt att protestera för att vi håller på att förstöra den?

Kom förresten att tänka på ett annat tillfälle, i våras, när vädret fått fnatt.
Den 17 maj 2008 snöade det som bara den. Kommer inte ihåg om det låg kvar nere i dalen nånting, men på bergen såg det i alla fall ut så här:



Såg något konstigt ut i kontrast till grönskan i dalen:


Sommardäcken var ju redan på, men min kära sambo fick den briljanta ide´n att åka upp i berget en bit för att "titta på snön". Efter en hel del övertalning så gick jag med på att åka iväg. Mor och far var med på övertalningen, och pappa brukar inte göra några dumdristiga saker;).

Ja, vi kom till snön. Och fortsatte åka... Hur kan man ens tänka tanken att åka in på en väg där ingen åkt före?! Med sommardäck!!

Fick ju i alla fall några fina snöfoton. Häftig kontrast (igen) mot de redan rätt stora björklöven:




Efter vägen fick vi hoppa ut och ta bort flera "hinder". Dvs små träd som böjt sig över vägen av snöns tyngd:


Varför vände vi inte bara!?

Till slut tog det i alla fall stopp. Det låg flera större träd över vägen och vi blev tvungna att vända. I snöslask och uppförsbacke utan vinterdäck. Tror ni vi lyckades? Efter mycket fix och trix ja...
Tror att jag lyckades hålla mig rätt lugn (jag sa i alla fall inget), men gissa om jag kokade inombords?!

Tur att lilleman sov så skönt under hela äventyret. Vi hade ingen skötväska med oss och det hade nog inte direkt lugnat mig att suttit fast mitt ute i skogen med en tre veckor gammal skrikande bäbis...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0