Sökes: jägare med stort hundintresse

Finnes:
Överaktiv jaktlabbe som älskar att spåra och apportera.


Har ständigt dåligt samvete för Dizzy. Innan Lilleman kom så jobbade jag med henne ca en timme om dagen. Nu blir det ofta inte en enda minut om dagen. Inte dåligt om det blir promenad...

Hon har ju fått testa att jobba med allt möjligt och hon tyckte väl "Jaja, ok. Gör väl som du säger. En stund i alla fall, men SÅ kul var det inte". Typ. Ända tills vi testade med äkta fågelvinge när vi skulle apportera. Hon blev som förbytt! Superfokuserad och ville aldrig sluta. Så jag la lite blodspår och det älskade hon också!

Tyvärr så är ju jag ingen jägare och lär aldrig bli. Det var terapi på hög nivå för mig bara att kunna använda äkta fågelvinge, älgblod samt klöv i hennes träning ska jag säga. Vore så himla kul att testa att låta henne spåra/apportera  "på riktigt".

Så... jag vill inte ge bort henne. För efter alla ... (vill inte ens räkna efter hur många det kan vara..) timmar som jag lagt ner på henne så är hon en supergo, om än med väldigt egensinnig, labbe. Men om någon med lite kunskap skulle kunna tänka sig att låna henne för jakt/spårning nån gång så finns hon här. Bara att låna!:)

Kommentarer
Postat av: Christina

Ja, jag förstår att du ser så uttråkad ut Dizzy... att inte få jaga... då blir jag oxå depp.



(JÄTTEFINT kort tycker jag!)

2009-01-04 @ 18:13:10
URL: http://kvarnhia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0