Kameratest

Vi köpte en Panasonic DMC-FZ18 (eller nåt... jag och beteckningar) strax innan lilleman föddes. De som förtsår sig på, påstår att det ska vara en bra kamera (eller VAR i alla fall för ett år sen, utvecklingen går ju FORT!). Så nära en systemkamera man kan komma utan att vara en systemkamera. Hur nu det kan gå till har jag ingen aning om, men så säger de.

Jag hann aldrig riktigt lära mig den och var lite sur över att det inte blev så bra bilder som jag ville (ja, jag VILL kunna ta riktiga proffskort!). Så i somras bestämde jag mig för att sätta mig och läsa instruktionsboken ORDENTLIGT. Insåg ganska snart att jag inte hade en aning om innebörden i begrepp som "bländartid", "slutartid", "ISO" etc. Redan kört fast alltså!

Jag fick låna två fotoböcker av en kompis. Läste och läste. Och läste... Kom liiite underfund med de viktigaste grundinställningarna. Fotade lite utomhus och plötsligt var jag SÅ nöjd med kameran!!















Nu har jag glömt alla inställningar och kör alltid på "auto", med varierande resultat. Så jag skulle verkligen vilja gå en fotokurs!! Var ju på G i höstas, men blev för få anmälningar. Så om fler vill hänga på, så kan vi säkert fixa en GRUNDkurs. Nån som vill hänga på?

Kommentarer
Postat av: Anne

Jag hade gärna velat om det var lite närmare! :)

2009-01-17 @ 13:20:22
URL: http://annesyr.blogspot.com
Postat av: Carina

Jag vill också gå och anmälde mej också i höstas, då det inte blev något. Vart ska vi vända oss?

2009-01-17 @ 16:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0