S som i socker

Läste om "en sockerfri månad" i Må bra-tidningen för ett bra tag sen och tänkte att "det borde nog jag också ha". Sen orkade jag inte ta tag i det, så det blev inget. Råkade förra veckan ramla in på godisråttans blogg som hörde till ovanstående tidning. Samma kväll hade jag TRYCKT i mig en massa godis och både magen och psyket mådde illa över allt sockret. Så, jag tänkte att det måste vara ödet som vill säga mig något. Bestämde mig helt enkelt och idag är jag inne på SJÄTTE dagen helt utan sötsaker, inte dåligt för en sockeråtta som jag va? Insåg däremot igår att det alldeles färska brödet som jag köpte på Toria ju innehöll en massa socker. Inte kosntigt att jag tyckte det var så GOTT... Har ätit massor av mackor de senaste dagarna, men nu är de slut. Så nu behöver jag inte tänka på brödet mer;).

Men det är rent otäckt att man faktiskt är beroende av sockret och måste mer eller mindre "avgifta" sig. Ibörjan blev magen kass av att INTE få socker och satan vad SUGEN man är ibland! Har som mål att låta bli sockret (godis och kaffebröd) till Lillemans födelsedag (den 27), häng på du också!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0