Rolig förlossningsberättelse

Ja, inte min alltså (den är kanske inte så rolig, mer än för oss själva) utan en ganska rolig sådan som jag såg för ganska länge sen på www.svenskscrapbooking.se , där jag är medlem i forumet. Den ska enligt henne som skrev den vara sann, eftersom det var hennes egen barnmorska som hade berättat om uplevelsen...

"En natt ringde det på förlossningens dörrklocka.
Barnmorskan öppnade och såg en kvinna hänga på en man med stora förlossningssmärtor och väldigt långt gången i förlossningsskedet.

Barnmorskan fick halvt panik och ville få in kvinnan i en sal innan bebisen skulle kika ut för här var det bråttom!

Mannen protesterade chockad men barnmorskan avbröt honom bryskt! Här fanns det inte tid för gnällande karlar när bebisens i stort sett var ute.

Barnmorskan beordrade mannen att hjälpa kvinnan in i salen och upp på förlossningssängen.

Mannen lydde men fortsatte att protestera lite mumlandes.

Barnmorskan får nog av mannen och ryter åt honom att han ska nu sätta sig på en stol bredvid sängen och vara tyst tills bebisen är ute - hon hade inte tid att ta hand om en svimmfärdig karl!

efter ett tag kommer bebisen ut och Barnmorskan sköter om mamma och barn - därefter kliver hon fram till mannen som nu sitter tyst på stolen med uppspärrade ögon, vit i ansiktet och väldigt chockad.

barnmorskan gratulerar mannen till sin lilla son och frågar om han vill se sin nyfödda bebis!

mannen svarar: - Min nyfödda son? Jag är inte pappan, jag är bara Taxichauffören!"

Kommentarer
Postat av: Marie

Hehe, stackars taxichaufføren... :) Men mamman va sækert glad att slippa føda ensam! Annorlunda dag på jobbet.

Kram

2009-02-11 @ 17:03:00
URL: http://www.sotstruten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0