Åsikter

Har många gånger under alla år tänkt på att det är synd att folk har så svårt att hålla isär åsikt och person.
Bara för att en person tycker annorlunda än mig så behöver jag inte tycka illa om den personen!
Men ofta känns det som om det dras slutsatser typ "hon/han tycker si eller så. Hon är ju helt knäpp".
Punk på den diskussionen liksom...
Inte bra.

Vet inte riktigt vart jag vill komma med detta, var bara nåt "gammalt" som dök upp från bakhuvudet.
Men jag tror att man bör tänka sig för mer än en gång när man hamnar i diskussioner med meningsskiljaktigheter.
OCH jag anser att ALLA är värda en andra chans (en alltså, man kan inte förlåta 72 * 72 ggr eller vad det nu var mormor sa att det stod i bibeln - eller nåt...). Ber man om ursäkt och visar att man verkligen vill ändra sig så ska man verkligen få den chansen!

Svammel svammel... ;)

Kommentarer
Postat av: Christina

Håller med dig!

Jag & en viss kompis har ofta diskussioner om ämnen där vi inte är överens. Vi blir inte överens heller och det är nästan poängen. Det är utvecklande och intressant att diskutera med henne. Vi brukar avsluta samtalen med "jaha, vi tycker inte lika om det heller!" Ha, ha! Vi gillar varandra ändå! :)

2009-12-30 @ 08:54:44
URL: http://kvarnhia.blogg.se/
Postat av: Hanna

Om det "bara" handlar om åsikter så är det trångsynt o inte kunna komma överens. Men har personen/erna sårat o kränkt en annan människa så har ja mkt svårt att dra ett streck över det som hänt... Men i och för sig åsikter... det beror på vad... om det rör sig om exempelvis rasism el dylikt eller högerextremister o kapitalister... då morrar ja länge om än inte för alltid hmm

2009-12-30 @ 14:28:38
Postat av: Vanilla

Kikar in hos dig för första gången. Vilken fin blogg du har! Älskar bilderna i din header! :-)



Gott nytt år!

Kram

2009-12-30 @ 20:08:26
URL: http://byvanilla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0