Ej ätbara kräftor

Jag är kräfta, en ganska typisk sådan om man ska tro det som jag läst om kräftors karaktär och olika egenheter.

Har alltid varit lite faccinerad av horoskop och sånt. För en del verkar ju fakstikt stämma. (Ja, jag vet... Vissa av dessa horoskop kan faktiskt stämma in på de allra flesta människor oavsett stjärntecken.) Men så hörde jag om en tjej som praktiserat på en tidning och fått i uppgift att skriva in dagens horoskop. Hon fick dra små lappar med påståenden från en skål och publicera dem slumpmässigt på de olika stjärntecknen. Efter det  hoppar jag kategoiskt över horoskopen i alla tidningar!

Men om jag läser om mitt stjärntecken så är det ganska häftigt hur vissa saker passar så himla väl in på mig som person. Enligt vad jag hört/läst så är en kräfta mycket hemkär och månar mycket om vänner och familjen, passar att jobba med människor, samlar gärna på ALLT, hittar på nya idéer och användningsområden för saker (därför måste man ju spara sakerna, de kan ju komma till användning i nåt helt annat sammanhang) osv. Det stämmer:).

Visst jag inser att mycket är en tolkningsfråga, har ju även läst en del om kräftan som INTE passar in på mig. Men jag tror ändå att stjärnorna och dragningskraften (eller vad det nu är som "riktig" astrologi grundar sig på) påverkar oss på ett sätt som vi ofta inte själva tänker på. Det är så häftigt, så stort...

Är du också kräfta? Här finns lite om oss kräftor:
http://www.twice.se/horoskop-kraftan.html


Kommentarer
Postat av: Anne

Jag tror som du. Att vecko-horoskopen i tidningar inte stämmer, men däremot hur en person med ett visst stjärntecken är, stämmer ofta. Men tydligen så är det inte bara vilken dag i månaden man är född som spelar in utan hur månen står och stjärnor och en massa annat..

2009-08-06 @ 20:13:43
URL: http://annesyr.blogspot.com
Postat av: Elin

Och som vädurar ska man helst inte vara ett par eftersom vi anses har viljor av stål och gärna vilja vara ledare (har oftast bra sådana egenskaper).. Klart jag måste vara gift med en vädur då!! ;o)

2009-08-08 @ 10:57:36
URL: http://litenelin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0