Finnkampen

Som gammal friidrottare är jag kanske liiite partisk i frågan, men visst är friitrott fantastiskt!? Den stora variationen och mängden grenar gör att det finns nåt som passar alla. Oavsett kroppsbyggnad eller anlag så kan alla hitta en gren som passar just en själv.

I helgen satt jag X antal timmar vid TVn och kollade på finnkampen. Det är nåt speciellt med finnkampen. För dem som inte vet så tävlar tre idrottare från varje land i varje gren. De tävlande får poäng efter placering och mest poäng efter helgen vinner såklart. Sverige vann både dam - och herrkampen! Säger kanske egentligen inte så mycket om hur bra/dåliga Sverige är internationellt eftersom Finland inte heller är någon supernation i friidrott.
Men det är nåt med stämningen, nåt med att tävla mot ett grannland. Plötsligt får man vara lite patriot. Jag har varit på finnkampen och jag kan egentligen inte säga att jag vet vad det är så speciellt , men häftigt är det i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Christina

Nä... trots att jag är ego så gillar jag fotboll mycket mer! Lagsport är roligare tycker jag. Faktiskt så har jag kollat på en finnkamp live... i Finland. Fast då var jag liten.

2009-08-31 @ 22:47:26
URL: http://kvarnhia.blogg.se/
Postat av: pysselpyret

Hej!

Om du är friidrottare kanske du känner någon av mina småbröder som båda har hållit på/håller på med friidrott. Pontus och Karl-Erik heter de.

Är det någon mer som anmält intresse av en scrapträff? Jag har pratat med en tjej som eventuellt är intresserad.

Kram

2009-09-02 @ 22:34:53
URL: http://pysselpyret.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0