Ana Life

Hade aldrig hört uttrycket tidigare. (Har ni?) Men halkade in på en blogg - och sen vidare till flera - och fick uppfattningen av att det är när tjejer vill vara sjukligt smala. Fanns vidriga bilder och uttalanden som gjorde mig riktigt ledsen. Var så illa berörd att jag hade svårt att somna igår kväll (det händer INTE ofta!).

Ätstörningar i olika former är en hemsk sjukdom och tyvärr tror jag att det är samhället med sina smal-ideal som gör sjukdomen allt vanligare förekommande...

Vad ska vi göra åt det då?!
Vi lär ju alla träffa på barn/ungdomar i riskzoonen. Speciellt vi som jobbar i skolan. Borde nog helt klart pratas mer öppet om problemet...

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag säger som Therese säger; ju fler vi är som uttrycker våra åsikter desto större chans är det att vi kan påverka.

2009-04-10 @ 15:09:38
URL: http://miccit.blogg.se/
Postat av: Jolie

Usch ja, vi prata om detta i skolan. Hemskt! Vad ska vi göra?! Några sidor har stängts ner men det spelar ju ingen roll. kanske inte där problemet ligger.. Glad påsk.

2009-04-10 @ 22:01:08
URL: http://omenmamma.babyblogg.se/
Postat av: Monica

Halkade in på en sådan blogg en gång jag också. Jag orkade inte läsa allt ens...

Vet inte om det är bra eller dåligt att de får "skriva av" sig. Antingen är det bra att andra kanske får upp ögonen eller så sporrar det andra att "vara värre"

2009-04-10 @ 22:21:00
URL: http://commandoran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0