Gnäll...

Jag (och kanske andra också?) gnäller en massa utan att tänka mig så mycket för.

Hörde en gång en klok människa, tror det var på en föreläsning på universitet, som pratade om att påverka sitt liv.
Vissa saker kan vi inte påverka. Vädret är ju ett "favorit-gnäll-objekt". Men eftersom vi inte kan göra något åt vädret så borde vi inte ens lägga energi på att gnälla om det.
Så jag borde nog tänka mer som han tipsade om och som jag försöker att göra ibland:
Kan jag förändra det här som jag gnäller om? På vilket vis? Då gör jag det! Eller om det inte går att förändra så får man gilla läget. Och då är "problemet" inte värt att att lägga en massa energi på att gnälla om ens...

Nånting ditåt. Det är ju mest jag själv som mår dåligt för att jag går och ältar och gnäller utan att göra något åt saken... Fast ibland behöver man bara få "gnälla av sig" till nån;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0