Barnmat

Hittills har jag faktiskt varit ganska duktig och lagat egen barnmat till Lilleman. Dels för att det är billigare, dels för att det är godare. Dessutom är jag ganska nojig angående alla konstgjorda tillsatser som vi sätter i oss. Ska ju inte vara några i barnmaten, men man vet aldrig...

Nu under jul har dock lagret i frysen börjat sina och i flera dagar nu har vi varit i akut behov av ny hemlagad barnmat. Har bara inte orkat, så lilleman har fått leva på burkmat. Han klagar inte, men ändå...

Idag har jag liiite mer energi och tänkte faktiskt fixa i alla fall en sorts mat att stoppa i frysen. Men så ringde jag BVC angående Lillemans förkylning och de tyckte jag skulle åka ner och kolla upp eftersom det hållit i sig så länge. Så nu måste jag väcka honom för att åka iväg. Typiskt, när han sover så skönt och jag skulle kunna få nåt gjort. Jaja...

Kommentarer
Postat av: Maria

Usch, nu ger du mig en massa dåligt samvete!!! =( Stackars Teo som mest fått burkmat... =/

2008-12-30 @ 16:11:23
Postat av: Christina

Teo överlever allt burkmaten oxå! Allt är relativt. Ungarna skulle vara friskare av amning. Det har inte stämt med mina barn alls! Den ammade var oftare sjuk än den betydligt kortare ammade. Men plus i kanten ändå till Malin!!! Bra jobbat! Själv gjorde jag som Maria...

2008-12-30 @ 23:18:04
URL: http://kvarnhia.blogg.se/
Postat av: Maria

Va skönt att höra att det är fler som gjort som jag. ;) Det är beundransvärt att du gör egen mat Malin! =) Jag var nog för lat...

2008-12-31 @ 09:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0