Badrumsbild från stugan

På begäran kommer här enda bilden jag har från badrummet. Vi har bara målat bastudörren och bytt duschdrapperi, så det är inte så mycket att se..



Och, på tal om all ful furu, så hade vi tänkt måla hela panelen OCH sängarna OCH räcket/trappan till loftet. Men vi hann inte riktigt med i år. Och dessutom håller jag på att ändra mig angående panelen. Hemma skulle jag ALDRIG ha lackad furu (jag vet, vi har lite kvar i hallen, men den ska bli vit den också. NÅN gång:) men i en fjällstuga passar det LITE bättre och dessutom är det mer tåligt. På vit eller grå panel (som vi faktiskt också hade planerat Christina!) så syns ju varenda hack och fläck mycket mer... Får se hur mycket vi målar till nästa år.


Uppdatering: dörren är bara målad på utsidan (med vanlig oljefärg), så vi hoppas att det håller för värmen.

Den var såå ful förut och när vi försökte forska i om det gick att måla eller inte fick vi olika besked. En sur försäljare svarade bara att "det skulle jag inte rekommendera". Han var väl sur för att vi inte köpte en ny dörr av honom.
En annan försäljare sa att så länge man inte målar insidan som är mot själva bastun ska det inte vara nån fara...

Sambon påstod att han blev behandlad så olika p.g.a var företagen låg någonstans (den förstnämnda i Stockholm o en andra i Norrland nånstans), men så fördomsfull kan man inte vara! 

Kommentarer
Postat av: Christina

Bra, bra... bra smak måste jag säga! Jag vet hur det är med målning... man vill men hinner inte eftersom det tar längre tid än man tror. Säkert är det oxå så att lackad panel är tåligare & att hack syns mindre. Jag antar att ni inte vill måla om varje år... :D

2008-12-21 @ 16:10:23
Postat av: Christina

Glömde...

Föresten mycket snygg bastudörr! Det ska bli roligt elr rättare sagt intressant att höra/se hur den klarar värmen efter en säsong. Spännande! Är det någon speciell färg? Jag har bara sett furufärgade bastudörrar förut.

2008-12-21 @ 16:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0