Årets julklappar

Har visst hakat upp mig på detta med mängden julklappar som barnen får. Kanske är jag konstig, annorlunda, vad vet jag?...
Här är i alla fall Lillemans julklappar 2008:

Stapelmuggar
Handdockor
kaffeservis i plast
2 böcker
gåvagn
3 st bodies
knoppussel
2 mössor
telefon (precis en sån som pappa hade som liten!:)
bäddset
bondgård m. tillhörande figurer
2 par byxor
3 tröjor
lekhjälm
traktor m. kärra och djur
lastbil
"plocklåda"  (m. ljud, ljus och rörelse)
trägarage
plastbilar
handavtryck
tallriksunderlägg
dörrskylt
vantar
6 par strumpor
tågbana
matta
racerbil
badset m. spegel
tomte
brandbil
"TV" (lika som jag hade som liten!)
snuttefilt


Det var jättebra julklappar altihop! Och det är inte det att vi är otacksamma för det ha fått eller så. Men listan på klappar känns onödigt lång... Men det vet ni ju redan att jag tycker och jag hoppas att ni förstår hur jag menar;)?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Okej då, han kanske fick mycket julklappar (en del kanske inte han har användning för än). Men tror nog att det inte blir lika mycket nästa år.(Egen erfarenhet)

2008-12-27 @ 13:46:53
Postat av: Anonym

Oops... blev aldrig med vilken som skrev senaste kommentaren.

2008-12-27 @ 13:53:07
Postat av: Monica

Inte sist heller. Gör ett nytt försök...

2008-12-27 @ 13:55:42
URL: http://commandoran.blogg.se/
Postat av: Christina

Håller med dig. Tycker också att det lätt blir för mycket julklappar. Här har vi tack och lov börjat trappa ner. Nästa år blir det kanske ännu mindre inköp. Bara till barnen, de egna barnen och möjligen till de barn som man firar själva julafton med. Samt till våra respektive föräldrar förstås. Jag & J köper inte klappar till varandra. Hellre en gemensam lite dyrare grej till hemmet.

2008-12-27 @ 15:19:49
URL: http://kvarnhia.blogg.se/
Postat av: Maria

Hmmm...ja, det blir lätt mycket julklappar! Teo fick då minst lika mycket i år som förra julen, så för oss stämmwer inte det som Monica skrev... :/

2008-12-27 @ 16:04:22
Postat av: Petra

Jo jag håller med Monica.... William fick inte alls lika mycket paket i år som ifjol....(mamma blev sååå glad över att han fick mindre, för ifjol va det verkligen SUPERMÅNGA paket under granen) nu fick han mer "nyttosaker" istället.

2008-12-27 @ 19:58:12
Postat av: Anna

Här hade vi turen att ha förutseende släktingar och vänner som frågade vad Erik behövde, istället för att bara köpa en massa leksaker, som säkert är roliga, men som han egentligen inte behöver (och som vi inte har plats för). Sen tror jag att man får inte vara rädd att säga ifrån innan och kanske vore det bättre med en liten peng i julklapp istället? Det är ju inte ens 15 år tills det är moppedags =)

2008-12-28 @ 15:07:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0